A yuppie kifejezés a 80-as évek Amerikájából származik(young urban professional) azokat a feltörekvő értelmiségieket nevezzük így, akik jól keresnek, karrieristák és általában munkaalkoholisták is. Szinte fanatikusan adnak külsejükre, odafigyelnek a legapróbb részletekre és kizárólag designer cuccokban járnak, fizetésük egyrészét csak erre fordítják. Megjelenésükkel, az általuk viselt márkákkal jelzik mindenki felé a hovatartozásukat, szociális helyzetüket, értékrendjüket. Az Egyesült Államokban, a yuppiek fénykorában léteztek márkanevek és hozzájuk kapcsolódó termékek, amelyek mondhatni kötelezőek voltak, azoknak akik ehhez a réteghez akartak tartozni, ilyen volt például az Armani öltöny, Rolex óra vagy Bottega Veneta aktatáska. A yuppiek óta sok más kifejezés megjelent már újabb társadalmi csoportok megnevezésére, ilyen többek közt a metroszexuális jelző is, de mi most maradjunk a yuppieknál és
nézzük meg, miből válogathatnak a 2011-12-es szezonban napjaink fiatal feltörekvői.
|
ARMANI |
|
ARMANI |
|
ARMANI |
|
RAY BAN |
|
CARLO PIGNATELLI |
|
CARLO PIGNATELLI |
|
GUCCI |
|
GUCCI |
|
ALBERTO GUARDIANI |
|
E. ZEGNA |
|
E.ZEGNA |
|
Furla for men 2011-12 |
|
E.ZEGNA |
|
PRADA SZEMÜVEGKERET |
|
G.FERRÉ |
|
G.FERRÉ |
|
SALVATORE FERRAGAMO "TRAMEZZA" NEVŰ KÉZZEL KÉSZÍTETT CIPŐJE |
|
BOTTEGA VENETA |
|
CANALI |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Te mit gondolsz? Mond el a véleményed a témáról!