2011. november 16., szerda

Benetton és a sokkoló reklámok

Az olasz Benetton cég nem csak jó minőségű ruháiról híres, hanem legalább ennyire ismert a világban a figyelemfelkeltő reklámjairól is.Óriás plakátjaiknak legtöbbször üzenete van, különböző társadalmi, szociális problémákra próbálják ráírányítani az emberek figyelmét sokszor provokatív módon, mint például családon belüli erőszak, kirekesztés, harmadik világ problémái, vallási ellentétek, környezetvédelem stb.
Sokat foglalkoztak a rasszizmus kérdésével is az elmúlt években, Oliviero Toscani-val való együttműködésük idején (1982-2000.) születtek ebben a témában nagyon jó reklámfotók. Toscani amúgy a világ egyik legjobb fotósaként van számon tartva a divatvilágában, megosztó személyiség, de nem lehet elvitatni tőle, hogy nagy újításokat hozott a kereskedelmi reklámok világába, filozófiája a következő:

«Il conformismo è il peggior nemico della creatività. Chiunque sia incapace di prendersi dei rischi non può essere creativo» Oliviero Toscani.
/A konformizmus a kreativitás legnagyobb ellensége. Senki sem lehet kreatív, aki képtelen rizikót vállalni./

A legfrisebb reklám plakátjuk, amely éppen a napokban borzolja a kedélyeket Rómában (ahol ráadásul a Vatikán közelében helyezték ki az óriás posztert) és Milánóban, a Pápát ábrázolja, amint szájon csókolja a kairói Imamot,a felirat egyetlen szó : Unhate!